Projekt „Sport dla Wszystkich

Realizacja zadania publicznego

Nazwa zadania: Upowszechnianie sportu w rodzinie oraz w różnych grupach społecznych

Okres od 2024-11-01

Okres do 2024-12-31

Wnioskowana kwota: 20.000 zł

NAZWA WŁASNA ZADANIA I TERMIN REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO

Nazwa własna zadania: Zajęcia sportowe dla esportowców połączone z turniejem piłkarskim i esportowym.

Miejsce wykonania zadania (miejscowość): Bielsko-Biała, Rajcza, Szczyrk.

Stowarzyszenie Esport Polska zobowiązało się do zorganizowania regularnych treningów sportowych dla dzieci i młodzieży zaangażowanych w esport. Zadanie to ma na celu wspieranie rozwoju fizycznego, zdrowego trybu życia oraz umiejętności związanych z esportem wśród młodych adeptów tej formy rywalizacji. Treningi obejmą różnorodne aspekty, włączając w to ćwiczenia fizyczne (boks, piłka nożna), techniczne i taktyczne dostosowane do potrzeb i umiejętności uczestników. Stowarzyszenie Esport Polska ma zamiar współpracować z wykwalifikowanymi trenerami, którzy posiadają zarówno doświadczenie w dziedzinie esportu, jak i w prowadzeniu treningów sportowych dla młodzieży.

Celem tych treningów jest nie tylko doskonalenie umiejętności esportowych, ale w szczególności promowanie zdrowego trybu życia poprzez regularną aktywność fizyczną oraz budowanie umiejętności interpersonalnych i pracy zespołowej. Ponadto, Stowarzyszenie planuje wprowadzić elementy edukacyjne, takie jak szkolenia z zakresu prawidłowego odżywiania, zarządzania stresem oraz równowagi między grą a życiem codziennym.

W ramach organizacji treningów, Stowarzyszenie Esport Polska zamierza również wspierać rozwój młodych talentów, umożliwiając im dostęp do wysokiej jakości sprzętu oraz infrastruktury sportowej. Dodatkowo, planowane są turnieje i wydarzenia, które umożliwią uczestnikom wykorzystanie nabytych umiejętności w rywalizacji z innymi zawodnikami.

Przy organizacji treningów, Stowarzyszenie kładzie nacisk na bezpieczeństwo i dobro uczestników, zapewniając nadzór dorosłych oraz stosując odpowiednie procedury zabezpieczenia przed negatywnymi skutkami zbyt intensywnej aktywności wirtualnej. Ostatecznym celem jest stworzenie inspirującego i motywującego środowiska, które pozwoli młodym esportowcom rozwijać swoje umiejętności, zdrowo konkurować i osiągać sukcesy zarówno na cyfrowych, jak i fizycznych polach gry.

Dodatkowo projekt ma na celu stworzenie unikatowego wydarzenia, które połączy tradycyjny sport z esportem. Planujemy zorganizować zawody piłki nożnej oraz turniej FC 24 dla dzieci i młodzieży z terenu województwa śląskiego, tworząc przestrzeń do współdziałania i rywalizacji różnych środowisk szkolnych, sportowych i esportowych, wpisując się w szeroki aspekt socjalizacji dzieci i młodzieży, tak ważny w dzisiejszych czasach.

Miejsce realizacji zadania:

    • Szkoła Podstawowa nr 32 w Bielsku-Białej, ul. Cieszyńska 393
    • Szkoła Podstawowa nr 1 w Rajczy, ul Rynek 2
    • Szkoła Podstawowa nr 1 w Szczyrku, ul. Szkolna 9

Sposób realizacji

W ramach projektu zostanie zrealizowany cykl zajęć treningowych dla 30 uczestników (3 grupy po 10 osób), dzieci i młodzieży w wieku do 18 lat.

1. Co będzie bezpośrednim efektem realizacji oferty dla uczestników zadania?

Rozwój umiejętności esportowych: Poprzez regularne treningi sportowe i turnieje, uczestnicy będą mieli okazję doskonalić swoje umiejętności związane z esportem, co może przyczynić się do ich wzrostu jako graczy. Promowanie zdrowego trybu życia: Treningi obejmujące ćwiczenia fizyczne, takie jak boks czy piłka nożna, oraz edukacja z zakresu prawidłowego odżywiania wspierają rozwój fizyczny oraz promują zdrowy tryb życia wśród młodzieży zaangażowanej w esport. Budowanie umiejętności interpersonalnych i pracy zespołowej: Treningi i turnieje wymagają współpracy oraz komunikacji w zespole, co sprzyja rozwojowi umiejętności interpersonalnych i pracy w grupie. Edukacja z zakresu zarządzania stresem: Elementy edukacyjne, takie jak szkolenia z zarządzania stresem, pomogą uczestnikom lepiej radzić sobie w sytuacjach wymagających skupienia i wytrwałości, co może znacząco wpłynąć na ich osiągnięcia zarówno w esporcie, jak i życiu codziennym. Rozwój talentów: Zapewnienie dostępu do wysokiej jakości sprzętu i infrastruktury sportowej oraz współpraca z wykwalifikowanymi trenerami wspierają rozwój młodych talentów w dziedzinie esportu. Bezpieczeństwo uczestników: Stowarzyszenie Esport Polska zapewnia nadzór dorosłych oraz stosuje odpowiednie procedury zabezpieczenia przed negatywnymi skutkami zbyt intensywnej aktywności wirtualnej, dbając o bezpieczeństwo i dobro uczestników. Tworzenie inspirującego środowiska: Poprzez organizację treningów, turniejów oraz edukacyjnych wydarzeń Stowarzyszenie tworzy inspirujące i motywujące środowisko, które sprzyja rozwojowi umiejętności i osiąganiu sukcesów przez młodych adeptów esportu. Promocja socjalizacji: Organizacja unikatowego wydarzenia, które łączy tradycyjny sport z esportem, stwarza przestrzeń do współdziałania i rywalizacji różnych środowisk, promując socjalizację dzieci i młodzieży. Wszystkie te efekty mają na celu wsparcie rozwoju młodych adeptów esportu oraz promocję zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży.

2. Jaka zmiana społeczna zostanie osiągnięta poprzez realizację zadania?

Realizacja tego zadania publicznego przyniesie szereg istotnych zmian społecznych, wpływając pozytywnie na życie dzieci i młodzieży województwa śląskiego. Poniżej przedstawiam opis głównych zmian społecznych, które zostaną osiągnięte poprzez ten projekt: Integracja Środowisk: Utworzenie wyjątkowego wydarzenia, które łączy tradycyjny sport z esportem, sprzyja integracji różnych środowisk szkolnych, sportowych i esportowych. Stworzenie przestrzeni do współdziałania i rywalizacji sprzyja wzajemnemu zrozumieniu oraz wzmacnia więzi społeczne wśród dzieci i młodzieży. Współzawodnictwo w Duchu Fair Play: 5 Organizacja zawodów piłki nożnej oraz turnieju FC 24 z naciskiem na fair play wpłynie na kształtowanie pozytywnych wartości, takich jak szacunek, współpraca i uczciwość wśród uczestników. Promowanie sportowej rywalizacji z poszanowaniem przeciwnika buduje atmosferę współzawodnictwa opartego na etyce. Zmiana Świadomości o Aktywnym Spędzaniu Wolnego Czasu: Wywołanie pozytywnej zmiany w świadomości społecznej poprzez aktywne spędzanie wolnego czasu, prezentując korzyści płynące z udziału w sportowych i esportowych wydarzeniach. Edukacja na temat znaczenia równowagi między aktywnością fizyczną a czasem spędzanym przed komputerem. Przeciwdziałanie Problemom Zdrowotnym i Depresji: Skierowanie przekazu do dzieci i młodzieży o konieczności aktywności fizycznej jako czynnika decydującego o zdrowiu i jakości życia. Redukcja czasu spędzanego przed komputerem poprzez atrakcyjne alternatywy, co może przyczynić się do zmniejszenia problemów zdrowotnych, takich jak depresja czy problemy psychiczne. Zachęta do Aktywności Fizycznej poprzez Esport: Organizacja zawodów esportowych bez agresji stanowi innowacyjny sposób na zaangażowanie młodzieży, która spędza dużo czasu w domu przed ekranem. Kolejny etap projektu, czyli aktywność fizyczna podczas zawodów piłki nożnej, ma na celu przeniesienie uczestników ze sfery wirtualnej do rzeczywistej, aktywnej rywalizacji. Projekt ten przyczynia się do tworzenia zdrowszej i bardziej zintegrowanej społeczności, promując aktywność fizyczną i równowagę między tradycyjnym sportem a esportem. Wprowadza pozytywne zmiany w stylu życia młodego pokolenia, zdobywając ich uwagę poprzez atrakcyjne wydarzenia sportowe i esportowe.

3. Czy przewidywane jest wykorzystanie rezultatów osiągniętych w trakcie realizacji oferty w dalszych działaniach organizacji? (Trwałość rezultatów zadania). Przewidywane wykorzystanie rezultatów zadania publicznego:

Tak, wykorzystanie rezultatów osiągniętych w trakcie ralizacji zadania przyczynią się do kontynuacji treningów sportowych i esportowych w zakresie małej i dużej motoryki. Dzięki temu dzieci i młodzież będą mogły brać udział w kolejnych zawodach organizowanych przez Stowarzyszenie Esport Polska.

Share This